Tietosuoja

Tietosuoja

Henkilötietojen käsittelyohje White Bloomin liikkeen asiakas – ja markkinointirekisteri

Tämä on henkilötietolain (523/1999) 10 §:n ja 24 §:n sekä EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016) 12 ja 13 artiklan mukainen rekisteriseloste White Bloom liikkeen asiakkaille sekä verkkosivuston käyttäjille.

1. Rekisterinpitäjä

White Bloom Beauty & Lifestyle

Mikonkatu 7

28100 Pori

2. Rekisteröidyt

Asiakkaidemme, jotka ovat ilmaisseet halunsa vastaanottaa markkinointi viestejä (postituslista), ovat luoneet tilin verkkokaupassamme tai jotka tilaavat tuotteita verkkokaupastamme (tilaaja).

3. Rekisteriin tallennettavat tiedot

Käsittelemme ainoastaan niitä tietoja, joita asiakkaamme meille itse toimittaa. Näitä tietoja ovat:

TiedotPostituslistaTilaajaKäyttötarkoitus
NimiYksilöinti/yhteydenpito
OsoiteTilausten toimitus
PuhelinYhteydenpito / markkinointi
SähköpostiYhteydenpito / markkinointi
YritysMarkkinoinnin kohdennus
IP-osoiteYksilöinti

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja peruste

Henkilötietoja tallennetaan asiakaspalvelun edellyttämien yhteydenottojen mahdollistamiseksi sekä asiakassuhteen ylläpitämiseksi (postituslista). Käsittelyperusteena on tällöin asiakkaan antama lupa.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupassamme asiakkaaksi, jolloin tilaaminen on sujuvampaa, asiakas voi itse hallita henkilötietojaan, lisätä useampia toimitusosoitteita ja seuraamaan tekemiään tilauksia. Käsittelyperusteena on tällöin asiakkaan antama lupa.

Verkkokaupan tilaajasta tallennetaan tietoja asiakkaan yksilöimiseksi, tavaran toimittamista, tilauksen maksamista sekä muuta asiakaspalvelua varten. Tällöin käsittelyperusteena on sopimussuhteen täytäntöönpano.

5. Käsittelyn kesto

Verkkokaupassa tilin luoneiden asiakkaiden tietoja säilytetään niin kauan, kun tili on voimassa. Rekisteriin merkitään tiedot sellaisina, kun asiakas ne meille ilmoittaa ja niitä muutetaan sen mukaan, kun rekisteröity ilmoittaa muutoksista rekisterinpitäjälle. 

Verkkokauppatilausten yhteydessä kerätyt tiedot säilytetään niin pitkään, kun se on tarpeellista tilauksen toteuttamiseksi. Rekisterinpitäjällä on velvollisuus säilyttää tilauksia kirjanpidon dokumentteina ja näiden mukana säilyy myös asiakkaan tiedot. Näitä tietoja ei kuitenkaan käytettä muihin tarkoituksiin ilman asiakkaan nimenomaista lupaa.

Sähköpostituslistalta poistetaan tarpeettomia henkilötietoja kuuden (6) kuukauden välein. Postituslistalta pääsee poistumaan itse jokaisen viestin lopussa olevan poistumislinkin kautta.

6. Oikeudet

Halutessaan käyttää alla olevia oikeuksia henkilön tulee olla yhteydessä osoitteeseen eira@helminen.fi Rekisteröitynyt asiakas voi tarkastella ja muuttaa tietoja kirjautumalla tililleen verkkosivulla.

Tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa, onko hänet merkitty rekisteriimme ja mitä tietoja hänestä on tallennettu. Mikäli tiedoissa havaitaan virheitä tai puutteita, voi rekisteröity pyytää korjaamaan tai täydentämään tietoja.

Vastustamisoikeus

Rekisteröity voi koska tahansa vastustaa henkilötietojen käsittelyä.

Suoramarkkinointikielto

Rekisteröity voi koska tahansa kieltää rekisterinpitäjää käyttämästä tietoja suoramarkkinointiin. Rekisterinpitäjä ei koskaan myy tai muuten luovuta henkilötietoja muille tahoille suoramarkkinointia varten.

Poisto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterinpitäjää poistamaan tallennettu henkilötieto. Rekisterinpitäjä käsittelee vaatimuksen, jonka seurauksena a) tieto poistetaan, tai b) rekisteröidylle ilmoitetaan perusteltu syy, miksi tietoa ei voida poistaa. Mikäli rekisteröity ei tyydy rekisterinpitäjän päätökseen, voi hän valittaa päätöksestä tietosuojavaltuutetulle. Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia, että kiistanalaisten tietojen käyttöä rajoitetaan valituksen käsittelyn ajaksi.

Valitusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus valittaa tietosuojavaltuutetulle, mikäli hän katsoo, että henkilötietoja käsiteltäessä rikotaan tietosuojalainsäädäntöä.

7.  Säännönmukaiset tietolähteet

Sähköpostituslistalle tallennettavat tiedot saadaan henkilön suostumuksella verkkosivuilla olevien tilauslinkkien kautta tai muulla tavalla.

Verkkosivuille rekisteröityvän henkilön tiedot saadaan henkilön suostumuksella verkkosivun rekisteröitymissivun kautta.

Verkkokaupasta tilaavien tiedot saadaan henkilön suostumuksella tilausten yhteydessä.

8. Tietojen luovuttaminen

Tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta markkinointitarkoituksiin White Bloom Beauty & Lifestyle ulkopuolelle.

Tietoja voidaan valikoidusti luovuttaa rekisterinpitäjän toimeksi antaman kolmannen osapuolen kohdennettuun markkinointikampanjaan. Tietojen omistus ei siirry kolmannelle osapuolelle eikä heillä ole oikeutta tietojen toimeksiantoa laajempaan käyttöön.

Verkkokaupan tilausten toimittamiseksi ja maksujen välittämiseksi toimitamme näiden tehtävien kannalta välttämättömät tiedot palveluntarjoajillemme.

Käytämme säännönmukaisesti seuraavia palveluntarjoajia: 

  • Klarna - maksunvälittäjä
  • Posti
  • Microsoft Office 365 - sähköposti

9. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteriin merkittyjen henkilöiden henkilötietojen turvallinen käsittely on meille tärkeää. Tämän varmistamiseksi, rekisterinpitäjä käyttää seuraavia suojatoimia: 

  • Järjestelmiin sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämisen.  
  • Järjestelmiin tallennettuihin rekistereiden sisältämiin tietoihin pääsevät käsiksi ja niitä ovat oikeutetut käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. 
  • Rekisteri sijaitsee tietokoneissa, jotka on sijoitettu konesaliin palvelimille, jonne pääsy asiattomilta on kielletty. 
  • Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa tiloissa. 

Suosituimmat haut

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.9.2018 alkaen.

Verkkokauppa

White Bloom Beauty & Lifestyle
Vanha Raumantie 438
28660 Pori

044 337 6595
eira@helminen.fi
www.whitebloom.fi
FI0889291-2

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt White Bloom yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

White Bloom Beauty & Lifestyle
Vanha Raumantie 438
28660 Pori

044 337 6595
eira@helminen.fi
www.whitebloom.fi
FI0889291-2

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.